DANSEXPRESSIE OP BASISSCHOLEN

Dans in het onderwijs als middel om kerndoelen te behalen. Volgens onderzoek heeft sport en bewegen een positief effect op de leerprestaties op school. Steeds meer scholen bewegen, maar koppelen het bewegen los van inhoudelijke kennis. Door met dans aan te sluiten aan thema’s, leerdoelen en projecten die in de klas of school spelen, kunnen de leerprestaties stijgen. Kinderen kunnen door het prikkelen van diverse zintuigen informatie zowel cognitief als fysiek en sociaal-emotioneel verwerken.
Denk hierbij aan de volgende thema’s:

  • Ziek en gezond
  • Hip Hop (geschiedenis)
  • Ridders en kastelen (geschiedenis)
  • Aardbevingen (aardrijkskunde)
  • Bomen (natuurkunde)
  • Wind (natuurkunde)
  • Feest
  • Piraten
  • Indianen (geschiedenis)
  • Letters (schrijven)
  • Dieren
  • Recyclen
  • Circus
  • Verven
  • Bakken
  • Lente
  • Zomer
  • Herfst
  • Winter
  • Feestdagen (wisselend)
  • Poppen
  • Waterstromingen (natuurkunde)
  • Planten (natuurkunde)

 

Over Eva:

Na haar start op de opleiding Docent Dans aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten is ze verder gegaan met de PABO. Eva richt zich op het integreren van dans in het lespakket van basisscholen.

 

Voor informatie over de mogelijkheden kunt u contact opnemen met Peggy Voers via peggy@touchee.nl